У Болгарії відзначають річницю відкриття першої електрифікованої кільцевої залізниці

29 квітня 1980 року в Болгарії було урочисто відкрито першу електрифіковану кільцеву залізницю. Її протяжність становила 633 км, і вона охоплювала маршрут Софія – Горна Оряховиця – Дубово – Карлово – Софія. Лінія проходила через 74 тунелі загальною довжиною 28 км. Першу електрифіковану залізничну лінію в Болгарії запустили 27 квітня 1963 року — вона з'єднала столицю Софію з містом Пловдів у Південно-Центральній Болгарії. Її довжина становила 156 км. Ще раніше, у 1866 році, в країні було відкрито першу залізничну гілку — 224-кілометрову лінію між Русе (на Дунаї) та Варною (на Чорному морі). Протягом тривалого часу Болгарія відчувала брак розвиненої системи кільцевих залізниць — як обхідних маршрутів навколо міст, так і в рамках загальнонаціональної логістичної інфраструктури. Основними причинами цього стали географічні особливості країни: складний гірський рельєф (Рила, Родопи, Стара планина), що ускладнював будівництво таких маршрутів, а також високі витрати на реалізацію подібних проєктів. У період соціалістичного правління (1940–1989) розвиток інфраструктури був зосереджений на централізованій економіці та індустріалізації, а не на будівництві кільцевих залізниць. Залізнична мережа розвивалася здебільшого радіально — від столиці до регіонів, а не навколо міст чи країни. Однак Болгарія має свою специфіку: на відміну від великих європейських країн, де кільцеві залізниці допомагають уникати заторів у мегаполісах, у Болгарії менша щільність населення та менше великих урбанізованих центрів. Це знижувало попит на будівництво обхідних шляхів. Зараз ситуація змінюється. Європейський Союз інвестує мільярди євро в розвиток Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T), яка має на меті забезпечити ефективне сполучення між державами-членами. Зокрема, маршрут Софія – Пловдів є одним з ключових елементів болгарської залізничної інфраструктури та частиною TEN-T-коридору, що з’єднує Європу з Азією. На його модернізацію передбачено понад 665 мільйонів євро, з яких 471 мільйон фінансується ЄС. 

Bulgaria Marks Anniversary of Its First Electrified Ring Railway

On April 29, 1980, Bulgaria officially inaugurated its first electrified ring railway. The line stretched 633 kilometers and covered the route Sofia – Gorna Oryahovitsa – Dubovo – Karlovo – Sofia. It included 74 tunnels with a total length of 28 kilometers. Bulgaria’s first electrified railway line was launched earlier, on April 27, 1963, connecting the capital Sofia with the city of Plovdiv in South-Central Bulgaria. This route was 156 kilometers long. Even earlier, in 1866, the country opened its very first railway line — a 224-kilometer route linking Ruse (on the Danube River) and Varna (on the Black Sea). For a long time, Bulgaria lacked a developed system of ring railways — both bypass routes around cities and circular national infrastructure. The main reasons were the country's geographic characteristics: its complex mountainous terrain (Rila, Rhodope, and Balkan Mountains), which made construction difficult, and the high costs associated with such projects. During the socialist era (1940–1989), infrastructure development was focused on centralized economic planning and industrialization rather than on building ring railways. The railway network was developed mostly in a radial pattern — extending from the capital outward — rather than in circular configurations around cities or the country. Bulgaria also has specific characteristics that influenced this development. Unlike major European countries, where ring railways help alleviate congestion in large metropolitan areas, Bulgaria has a lower population density and fewer major urban centers, reducing the demand for bypass rail routes. Today, the situation is changing. The European Union is investing billions of euros into the development of the Trans-European Transport Network (TEN-T), aimed at creating efficient transport connections across member states. Notably, the Sofia–Plovdiv route is a key part of Bulgaria’s railway infrastructure and a segment of the TEN-T corridor linking Europe with Asia. More than €665 million has been allocated for its modernization, €471 million of which is funded by the EU.

99
Інші матеріали розділуСуспільство:
Болгарія стоїть перед загрозою провалу туристичного сезону
439
Bulgaria is facing a severe labour shortage ahead of the 2025 tourist season.
9 хвилин темряви: чому болгарські ресторатори протестують проти нового бюджету?
277
У Болгарії ресторатори та готельєри продовжують свої протести, щовечора на дев’ять хвилин вимикаючи світло та музику.
13 лютого в Болгарії пройшла акція протесту споживачів
213
Торговим мережам на день оголосили бойкот і нічого в них не купували
Уровень безработицы в Болгарии в 1,16 -2,65 раз ниже, чем в Испании, Греции, Швеции, Италии, Франции и Бельгии
1003
Во многих восточноевропейских странах (Чехия, Польша, Венгрия и Словения) уровень безработицы также существенно ниже, чем в западных.