У Мадриді триває масштабна ретроспектива Маріси Ґонзалес

27.08.2025
© https://www.levante-emv.com

Національний центрі мистецтва Reina Sofía проовжує збирати шанувальників  іспанської мисткині Маріси Ґонзалес  на великій антологічній виставці «Un modo de hacer generativo» («Генеративний спосіб творення»). Експозиція триватиме до 22 вересня, а згодом переїде до культурного центру Azkuna Zentroa в Більбао. За словами директора музею Мануеля Сегаде, ретроспектива є «справедливою компенсацією за тривале замовчування значного внеску Ґонзалес у сучасне мистецтво» та визнає її ключову роль у розвитку феміністичного й техноактивістського напряму в Іспанії. Комісарка виставки Віолетта Жанейро визначає художницю як «лідерку авангарду, яка долала застарілі рамки мистецького поля», адже її роботи виходять за межі класичних форм, поєднуючи технології з активістською тематикою. Маріса Ґонзалес народилася 18 липня 1943 року в Більбао. Вона навчалася в Мадриді (Бельяс Артес), пізніше — у Чиказькому інституті мистецтв (Generative Systems) та в Corcoran School у Вашингтоні. Її вважають піонеркою інтеграції технологій у мистецтво в Іспанії: фотокопії, відео та комп’ютерні медіа стали основою її фірмового стилю — генеративного мистецтва. Тематичне коло творчості Ґонзалес охоплює фемінізм, родинну та колективну пам’ять, екологічні проблеми, критику ядерної індустрії та соціальну нерівність. У 2023 році вона отримала престижну Премію Веласкеса, що стало каталізатором нинішньої ретроспективи. Сьогодні, у свої 81 рік, художниця зберігає активну творчу й освітню присутність. Під час виставки представлено експонати з архівів 2000–2004 років, відновлені з відеокасет, які переконливо демонструють роботу пам’яті через мистецтво та підкреслюють її послідовний інтерес до теми часу й спадщини.

A major retrospective of Marisa González continues at Madrid’s Reina Sofía Museum

The Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía in Madrid is currently hosting a large-scale anthological exhibition dedicated to Spanish artist Marisa González, titled Un modo de hacer generativo (A Generative Way of Making). The exhibition runs until September 22 before moving to the cultural center Azkuna Zentroa in Bilbao. According to the museum’s director, Manuel Segade, the retrospective serves as “a fair compensation for the long silence surrounding González’s significant contribution to contemporary art” and acknowledges her pivotal role in the development of feminist and techno-activist art in Spain. Exhibition curator Violeta Janeiro describes González as “a leader of the avant-garde who broke through outdated artistic frameworks,” noting that her works transcend classical forms by combining technology with activist themes. Born on July 18, 1943, in Bilbao, González studied in Madrid (Bellas Artes), later at the School of the Art Institute of Chicago (Generative Systems), and at the Corcoran School in Washington, D.C. She is regarded as a pioneer of integrating technology into art in Spain, making use of photocopies, video, and computer media to establish her signature style of generative art. Her work explores themes such as feminism, family and collective memory, environmental issues, criticism of the nuclear industry, and social inequality. In 2023, she received the prestigious Velázquez Prize, which became a catalyst for the current retrospective. Today, at the age of 81, González remains actively engaged in both creative and educational activities. The exhibition also features works from her archives of 2000–2004, recovered from videotapes, which vividly demonstrate how memory operates through art and highlight her enduring fascination with the passage of time and cultural legacy. Recommendation: Use this translation in cultural reporting or press releases. Next step: Decide whether to keep the original Spanish title in italics (Un modo de hacer generativo) alongside the English rendering.

 

150
Інші матеріали розділуМистецтво:
Walden 7 - архітектурна спроба втілення утопії
1116
У статті для Architectural Digest історик архітектури Вінсент Скаллі описав Walden 7 як «дико експресіоністичний багатоквартирний будинок, частково Гауді, частково Архіграма»