© https://www.burrowmuseum.org
У липні 2025 року в музеї Evelyn Burrow при Wallace State Community College в Алабамі відкрилася потужна виставка «We Know Who They Are», на якій представлено понад 60 творів українських митців. Експозиція охоплює живопис, графіку, скульптуру, фотографії та мультимедійні роботи, багато з яких створені з використанням знайдених об’єктів і артефактів війни. Головною темою виставки є трагічні переживання війни в Україні, її руйнівні наслідки та стійкість народу. Особливо вражає робота «Тіні Бородянки», що зображує пожежу в передмісті Києва, поруч з якою експонується уламок броньованої техніки та деформоване скло, врятоване з руїн. Автори творів – від студентів до літніх митців – пропонують глибокі інтергенераційні рефлексії про ідентичність, витривалість і людські втрати. Куратори виставки Євген Немченко та Бенджамін Каннінгем підкреслюють важливість донести світові правду про війну з погляду українців. Серед видатних учасників виставки:
- Олена Марущак (1968) – скульпторка з Києва, відома своїми роботами з броньованих уламків та металобрухту, які символізують «перетворення болю на силу». Її скульптури вражають глядачів глибиною метафор та відчуттям тривоги і надії; Артем Соловей (2002) – молодий графічний дизайнер із Харкова, який використовує цифрові колажі, поєднуючи архівні фото з війни з абстрактними візуальними елементами. Його роботи розповідають про хаос війни і прагнення до миру.
- Світлана Коваленко (1986) – фотомитецька з Львова, що документує життя біженців через портрети та репортажні знімки. Її фотографії викликають сильні емоції та змушують задуматися про людську цінність у воєнний час.
- Іван Гнатюк (1953) – народний художник із Дніпра, який через традиційний живопис відображає інтерпретацію українського пейзажу, зруйнованого війною, з акцентом на стійкість природи і надію на відновлення.
- Марія Поліщук (1994) – мультимедійна художниця з Одеси, яка використовує відеоарт і інтерактивні інсталяції, щоб залучити глядачів у роздуми про травму війни та психічне здоров’я.
Адміністрація музею називає експозицію не лише мистецьким вираженням, а й свідченням виживання та спільної людяності. Виставка триватиме до кінця літа, вхід вільний.
“We Know Who They Are” Exhibition in Alabama: Ukrainian Art as a Testament to War and Resilience
In July 2025, the Evelyn Burrow Museum at Wallace State Community College in Alabama opened a powerful exhibition titled We Know Who They Are, featuring over 60 works by Ukrainian artists. The showcase includes paintings, graphics, sculptures, photographs, and multimedia pieces—many created using found objects and war artifacts. The exhibition’s central theme reflects the tragic experiences of war in Ukraine, its devastating impact, and the resilience of the Ukrainian people. Particularly striking is the work Shadows of Borodyanka, depicting a burning suburb of Kyiv, displayed alongside a fragment of armoured vehicle and warped glass salvaged from the ruins. The artists range from students to senior creators, offering profound intergenerational reflections on identity, endurance, and human loss. Curators Yevgen Nemchenko and Benjamin Cunningham emphasise the importance of sharing the Ukrainian perspective on the war with the world.
Notable featured artists include:
Olena Marushchak (1968) – a sculptor from Kyiv, known for her works crafted from armoured debris and scrap metal, symbolising the transformation of pain into strength. Her sculptures captivate viewers with their depth of metaphor and feelings of anxiety and hope.
Artem Solovey (2002) – a young graphic designer from Kharkiv who uses digital collages combining archival war photos with abstract visual elements. His works narrate the chaos of war and the yearning for peace.
Svitlana Kovalenko (1986) – a photographer from Lviv documenting the lives of refugees through portraits and reportage photography. Her images evoke powerful emotions and provoke reflection on human dignity amid conflict.
Ivan Hnatyuk (1953) – a folk artist from Dnipro who interprets the war-torn Ukrainian landscape through traditional painting, highlighting nature’s resilience and hope for restoration.
Maria Polishchuk (1994) – a multimedia artist from Odesa who employs video art and interactive installations to engage viewers in contemplation of war trauma and mental health.
Museum officials describe the exhibition not only as an artistic expression but as a testament to survival and shared humanity. The exhibition will run through the summer, with free admission.
177