© Facebook Anastasia Vlasova
У Гельсінкі презентували нову роботу української художниці Жанни Кадирової — відеоінсталяцію «Ліс» (The Forest). Вона стала частиною проєкту IHME Helsinki Commission 2025 і протягом шести тижнів експонуватиметься в історичній будівлі Steam Power Plant при Power Station Museum. У центрі інсталяції — наслідки підриву Каховської дамби 6 червня 2023 року, коли російська атака зруйнувала водойму площею понад 2 тисячі квадратних кілометрів, знищивши екосистему, поселення та культурну спадщину. Та вже через рік на місці рукотворного моря виріс молодий ліс з верб і тополь. «Мене надихає той факт, що природа здатна відновлюватися швидше, ніж ми очікуємо. Уже повернулася риба, і це дає нам надію. Якщо ми дбатимемо про довкілля, у нас ще є шанс врятувати багато чого», — зазначила Кадирова в інтерв’ю організаторам. Мисткиня (нар. 1981) відома своїми масштабними проєктами, що поєднують скульптуру, відео, фотографію та перформанс. Вона мешкає у Києві, регулярно відвідує прифронтові зони та документує руйнування війни. У березні 2025 року Кадирова стала лауреаткою Національної премії України імені Тараса Шевченка у сфері візуального мистецтва. Під час перебування у Фінляндії художниця зацікавилася історією порогів Vanhankaupunginkoski, де місцева влада розглядає можливість демонтажу дамби з екологічних причин. Організація IHME Helsinki, яка спеціалізується на замовленні сучасного мистецтва, підкреслює: робота Кадирової поєднує мистецтво, науку та кліматичні дослідження. Окрім Гельсінкі, інсталяцію буде представлено і в Україні у локальному форматі.
After Kakhovka: Zhanna Kadyrova’s The Forest Opens in Helsinki
Helsinki hosted the premiere of a new work by Ukrainian artist Zhanna Kadyrova — the video installation The Forest. The project is part of the IHME Helsinki Commission 2025 and will be on view for six weeks at the historic Steam Power Plant at the Power Station Museum. At the heart of the installation are the consequences of the Kakhovka Dam’s destruction on June 6, 2023, when a Russian attack emptied a reservoir of more than 2,000 square kilometers, devastating ecosystems, settlements, and cultural heritage. Yet within a year, a young forest of willows and poplars had emerged where the artificial sea once was. “I’m inspired by the fact that nature can recover faster than we expect. Fish have already returned, and that gives us hope. If we care for the environment, we still have the chance to save a lot,” Kadyrova told the organizers. The artist (b. 1981) is renowned for her large-scale projects that combine sculpture, video, photography, and performance. She lives in Kyiv, regularly visits frontline zones, and documents the destruction of war. In March 2025, Kadyrova received Ukraine’s prestigious Taras Shevchenko National Prize in the field of visual arts. During her stay in Finland, she also became interested in the history of the Vanhankaupunginkoski rapids, where local authorities are considering dismantling the dam for ecological reasons. IHME Helsinki, an organization specializing in contemporary art commissions, emphasizes that Kadyrova’s work bridges art, science, and climate research. Beyond Helsinki, the installation will also be presented in Ukraine in a local format.
@Galleria Continua
©
270