© Facebook Böcker Maschinenwerke GmbH
На постері компанії Böcker розміщено напис: «Коли знову потрібно діяти швидко. Підіймач Böcker Agilo транспортує ваші скарби вагою до 400 кг зі швидкістю 42 метри за хвилину — майже безшумно, завдяки електродвигуну 230 В.» Реклама, хоч і виконана з гумором, визнана не надто доречною — зважаючи на реакцію культурної спільноти після нещодавньої крадіжки у Луврі, який сьогодні знову відкрив двері для відвідувачів. Серед викрадених раритетів — діадема з сірієм, намисто та сережки із сапфірового набору королеви Марі-Амелі та королеви Ортанс, прикраси з колекції імператриці Марії-Луїзи, діадема та велика брошка імператриці Євгенії. Попередня оцінка збитків становить близько 88 мільйонів євро. Реакція у Франції була миттєвою й емоційною: президент Емманюель Макрон назвав пограбування «нападом на спадщину, яку ми шануємо, бо це — наша історія». Міністр внутрішніх справ Лоран Нуньєс охарактеризував інцидент як «серйозну справу», наголосивши, що викрадені предмети мають «неоціненну історичну вартість». У світі подію сприйняли як «символ краху безпеки в музеях», наголошуючи, що навіть найбільш відвідувані культурні інституції не застраховані від зухвалих злочинів. Крадіжки у французьких музеях почастішали. Наприкінці 2024 року з музею Musée Adrien Dubouché викрали антикварні табакерки та діаманти. А у вересні 2025 року в Національному музеї природничої історії громадянка Китаю поцупила кілька золотих самородків, серед яких — зразки XVIII століття з Болівії, з часів «золотої лихоманки» у Каліфорнії та п’ятикілограмовий самородок із Австралії, знайдений у 1900 році. Загалом з музею було винесено майже шість кілограмів природного золота вартістю близько 1,5 мільйона євро. Для історії та науки ці експонати — безцінні. 13 жовтня злодійку затримали в аеропорту Барселони. Репутаційні втрати музеїв у всіх без винятку випадках — колосальні.
“My Way Up” — a new advertising poster set against the backdrop of the Louvre — was released by a German company that manufactures cargo lifts.
The poster by Böcker features the slogan: “When you need to act fast again. The Böcker Agilo lift transports your treasures weighing up to 400 kg at a speed of 42 meters per minute — almost silently, thanks to its 230 V electric motor.”Although humorous, the advertisement was deemed inappropriate given the reaction of the cultural community following the recent theft at the Louvre, which reopened its doors to visitors today.
Among the stolen treasures were a diadem with cerium, a necklace and earrings from the sapphire set of Queen Marie-Amélie and Queen Hortense, jewelry from the collection of Empress Marie-Louise, and a diadem and large brooch belonging to Empress Eugénie. The estimated losses amount to about 88 million euros. The reaction in France was immediate and emotional. President Emmanuel Macron called the theft “an attack on the heritage we cherish, for it is our history.” Interior Minister Laurent Nunez described the incident as “a major case,” emphasizing that the stolen artifacts possess “immeasurable historical value.” Globally, the event was seen as “a symbol of the collapse of museum security,” underscoring that even the most visited cultural institutions are not immune to audacious crimes. Thefts in French museums have become more frequent. At the end of 2024, the Musée Adrien Dubouché reported the theft of antique snuffboxes and diamonds. In September 2025, at the National Museum of Natural History, a Chinese national stole several gold nuggets, including 18th-century specimens from Bolivia, nuggets from the California Gold Rush, and a five-kilogram nugget from Australia discovered in 1900. In total, nearly six kilograms of natural gold were taken from the museum, with an estimated value of around 1.5 million euros.
@Facebook ARTnews
©
5