25 творів мистецтва, які, за версією The New York Times, визначають сучасну епоху.

15.03.2023

Лінда Бенгліс (нар. 1941 р.) - американська скульпторка та візуальна художниця з родини грецького походження. У дитинстві та на початку 20-х років Бенгліс часто подорожувала зі своєю бабусею до Греції. Пізніше вона описувала, що ці подорожі були дуже важливими для її роботи. У 2015 році в інтерв'ю журналу Ocula художниця сказала, що її бабуся була для неї значущою феміністичною іконою ("стандартом").

У серії журнальних реклам Бенгліc сатирично висміювала pin-up girl, голлівудських актрис і традиційні зображення оголених жінок-моделей у канонічних творах мистецтва. Кульмінацією цієї серії стала особливо суперечлива публікація в листопадовому номері журналу "Артфорум" за 1974 рік, де Бенгліс позує оголеною з великим пластиковим фалоімітатором тільки у сонцезахисних окулярах, рекламуючи майбутню виставку в галереї Пола Купера.  

Одні вважають, що, “використовуючи фалос, Бенгліс фізично і символічно розмиває різницю між цими двома типами гендерної перформативності і, зрештою, перевертає їх, що призводить до позитивного утвердження сексуальної та культурної влади фемінності”. Інші стверджуть, що Бенгліс показує, що навіть привласнення фалоса як фрейдистського знаку влади не приховує її жіночої ідентичності і все ще підкреслює жіночу неповноцінність (цю рекламу також називали "експлуататорською" і "брутальною"). Критик Сінді Немсер з журналу "Феміністичне мистецтво" також відхилила рекламу, стверджуючи, що картина показує, що Бенгліс "настільки не впевнена у своєму мистецтві, що їй довелося вдатися до збоченого чізкейку, щоб підштовхнути себе до вершини".

У 2019 році газета The New York Times назвала цю роботу одним із 25 творів мистецтва, які визначають сучасну епоху.

Фото Бенгліс використано в знаковій роботі феміністичного мистецького руху "Деякі живі американські жінки-художниці / Таємна вечеря" (1972), Мері Бет Едельсон.  

471