© Facebook Radio Spike
У Венеції розпочато демонтаж одного з найвідоміших муралів анонімного британського стріт-артиста Бенксі — «Дитина-мігрант». Стіну палаццо Сан-Панталон, де з 2019 року знаходився малюнок, звільняють для проведення реставраційних робіт, ініційованих Міністерством культури Італії. Мурал був створений під час Венеційської бієнале 2019 року та швидко став туристичною атракцією після того, як сам Бенксі підтвердив авторство. На зображенні — дитина в рятувальному жилеті, яка тримає сигнальну ракету, що випускає яскравий рожевий дим. Малюнок розташовувався на будівлі просто біля води, символізуючи трагедію мігрантів, які намагаються дістатися Європи морем, часто ризикуючи життям. Бенксі неодноразово пояснював, що це робота про людську вразливість і байдужість світу. Він створив мурал як нагадування про реальні людські долі, які часто залишаються невидимими. Попри те, що спершу влада планувала залишити мурал на фасаді навіть після часткового занурення під воду через підйом рівня моря, у 2023 році через вплив вологи, солі та часу малюнок почав помітно руйнуватися. Це стало підставою для запуску реставраційного проєкту. Проте ідея втручання викликала різку критику з боку художників, активістів і культурної спільноти. На думку стріт-артиста Evyrein, реставрація суперечить самому духу стріт-арту: «Бенксі чудово розумів, що його твір на воді — тимчасовий. Втручання без згоди автора — це зневага до його задуму». Подібної думки дотримується й активістка Розанна Кар'єрі з організації Mi Riconosci, яка наголосила на важливості врахування думки як митця, так і місцевої громади. «Інакше це виглядає як спроба скористатися іменем Бенксі у власних інтересах», — зазначила вона. Хоча Бенксі публічно не коментував демонтаж, він раніше неодноразово виступав проти інституалізації та комерціалізації стріт-арту, підкреслюючи його ефемерну природу та силу миттєвого візуального послання.
Підтримати видання або поширення саме цієї cтатті (вказати): номер корпоративної картки VISA 4874 24 25 0032 3434
Why Banksy’s Mural Is Being Removed in Venice
The city of Venice has begun dismantling one of the most famous murals by the anonymous British street artist Banksy — "Migrant Child". The wall of the San Pantalon Palazzo, which has hosted the artwork since 2019, is being cleared for restoration work initiated by Italy’s Ministry of Culture. The mural was created during the 2019 Venice Biennale and quickly became a tourist attraction after Banksy confirmed authorship. It depicts a child in a life jacket holding a flare emitting bright pink smoke. Positioned on a building right next to the water, the image symbolizes the tragedy of migrants who risk their lives crossing the sea in search of safety in Europe. Banksy has repeatedly explained that the work addresses human vulnerability and the world's indifference. He created the mural as a reminder of the real human stories that too often remain invisible. Although the authorities originally intended to leave the mural on the facade—even if it became partially submerged due to rising sea levels—by 2023, exposure to humidity, salt, and time had caused significant deterioration. This damage prompted the decision to launch a restoration project. However, the plan sparked strong criticism from artists, activists, and the cultural community. According to street artist Evyrein, restoring the work contradicts the very spirit of street art: “Banksy knew perfectly well that his waterside artwork was temporary. Altering it without the artist’s consent disrespects his intention.” A similar view was expressed by activist Rosanna Carrieri from the cultural heritage organization Mi Riconosci, who emphasized the importance of involving both the artist and the local community in such decisions. “Otherwise, it becomes just another top-down attempt to capitalize on Banksy’s name,” she said. Although Banksy has not publicly commented on the removal, he has previously voiced opposition to the institutionalization and commercialization of street art, stressing its ephemeral nature and the power of immediate visual messaging.
©
511