©
У Магрітта, як і у Ван Гога, зображення черевика стає частиною своєрідного бунту. Голландець малював тривіальну, буденну річ, яку до цього нікому не спадало на думку закарбувати в натюрморті. Магрітт йде глибше: він не просто зображує прозаїчну річ, а ще й надає їй рис, які вселяють страх. Це гібрид зовнішнього та внутрішнього черевика і ноги, що пантеличить - неживий предмет наділяють людськими рисами і фактично перетворюють на страхітливу живу істоту (Є. Сидельникова). Гайдеггер: Картина Ван Гога є розкриття, розчинення того, чим воістину є цей виріб, селянські черевики. Мейєр Шапіро: Робота Ван Гога проливає світло на те, що належить тільки художнику, оскільки пов'язана з певним відхиленням від норми, спотвореним предметом, на який метафорично натякає пара черевиків. Жак Дерріда вважає, що в суперечці двох мислителів (у цьому випадку - правого і лівого спрямування) твір мистецтва є довільним простором для зіткнення різних інтерпретацій, і саме це має ключове значення.
©
552