Моторошнуватий образ живих черевиків: заочний діалог Магрітта ("Червона модель", 1935) і Ван Гога ("Черевики",1886)

23.03.2023

 У Магрітта, як і у Ван Гога, зображення черевика стає частиною своєрідного бунту. Голландець малював тривіальну, буденну річ, яку до цього нікому не спадало на думку закарбувати в натюрморті. Магрітт йде глибше: він не просто зображує прозаїчну річ, а ще й надає їй рис, які вселяють страх. Це гібрид зовнішнього та внутрішнього черевика і ноги, що пантеличить - неживий предмет наділяють людськими рисами і фактично перетворюють на страхітливу живу істоту (Є. Сидельникова). Гайдеггер: Картина Ван Гога є розкриття, розчинення того, чим воістину є цей виріб, селянські черевики. Мейєр Шапіро: Робота Ван Гога проливає світло на те, що належить тільки художнику, оскільки пов'язана з певним відхиленням від норми, спотвореним предметом, на який метафорично натякає пара черевиків. Жак Дерріда вважає, що в суперечці двох мислителів (у цьому випадку - правого і лівого спрямування) твір мистецтва є довільним простором для зіткнення різних інтерпретацій, і саме це має ключове значення.

1053
Інші матеріали розділуМистецтво:
Скасування концерту у Генті викликало дипломатичний скандал між Бельгією та Німеччиною
252
The Flanders Festival Ghent has cancelled a planned performance by the Munich Philharmonic, scheduled for September 18, citing the involvement of conductor Lahav Shani.
Літературний масаж та інші перформенси під час Boutures
1527
In Brussels, the Balsamine Théâtre once again transformed into a space for socially engaged art as the Boutures Festival brought together artists, researchers, and audiences around the themes of mental health, gender equality, and systemic inequality
Брюссель відсвяткував століття ар-деко фестивалем BANAD
775
Brussels opened its doors to architectural treasures in celebration of the centenary of Art Deco during the Brussels Art Nouveau & Art Deco Festival (BANAD).