Шедеври сюрреалізму. "Моя няня" (1936, Мерет Оппенгейм)

17.03.2023

Мерет Оппенгейм (1913-1985) - швейцарська художниця і фотограф сюрреалістичного напряму.

У 1928 році Оппенгейм познайомилася з роботами Карла Юнга через свого батька і це надихнуло її записувати свої сни. Протягом усього життя Оппенгейм ретельно аналізувала власні сни і детально записувала їх у своїх роботах. Вона намагалася використовувати їх під час вирішення  "фундаментально життєвих питань". Оппенгейм відмовилася від терміну "жіноче мистецтво" і дотримувалася концепції "ідеальної андрогінної творчісті" Юнга, відповідно до якої чоловічі та жіночі аспекти працють одночасно.

У Парижі Оппенгейм познайомилася з Андре Бретоном і почала брати участь у зустрічах в Café de la Place Blanche з представниками сюрреалістичних кіл. Вона вразила сюрреалістів своєю розкутою поведінкою.

Найвідомішою роботою Оппенгейм є "Сніданок у хутрі" (1936). Назва роботи, розроблена Бретоном, виникла під впливом роману Леопольда Захер-Мазоха "Венера в хутрі" та картини Едуарда Мане "Сніданок на траві".

Після Другої світової війни Оппенгейм відчула, що cюрреалізм змінився, і вона більше ніколи не виставляла свої роботи спільно з сюрреалістами. На відміну від інших сюрреалістів, які розглядали сни як спосіб розблокувати підсвідомість, Оппенгейм використовувала живопис і свої сни як "аналогію до його (підсвідомості) форм".

У 2019 році в центрі Базеля відкрили площу, дорогу, фонтан і висотний житловий будинок, названі на честь Оппенгейм.

527