© https://today.rtl.lu
Цьогорічний Fringe Festival в Единбурзі підтвердив свою репутацію головного майданчика для мистецьких експериментів у Європі. Вулиці та театральні сцени шотландської столиці перетворилися на простір безмежної уяви – від гучних сатиричних інтерпретацій до тихих ритуальних перформансів. Серед найгучніших прем’єр виділилася іронічна версія культової саги «Володар перснів» під назвою Fly, You Fools!, романтичне шоу у двох частинах від Іззі Редфорд та масштабні балетні й акробатичні постановки. Особливою подією став сучасний балет Mary, Queen of Scots від Scottish Ballet, що сміливо переосмислює образи королівських дворів, а також вибуховий проєкт The Genesis від дансько-французького колективу Copenhagen Collective. Не залишилися без уваги й танцювальні виступи, що поєднували акробатику, хіп-хоп і культурну рефлексію. Так, дует Dancehall Blues від ірландської трупи CoisCéim захопив глядачів щирістю й енергією, а сольна робота данської танцівниці Сари Авіаї Хаммекен Soil занурювала у світ ґренландської ідентичності. Експериментальний сольний номер Akropolis I від Кеннеді Джуніора Мунтанги став прикладом творчих пошуків між дисциплінами, а Through Warm Temperatures Меле Брумс — справжнім гіпнотичним ритуалом самоприйняття. Не менш яскраво виглядав дует Go! — витончена хореографічна зустріч із бойовими мистецтвами, та дитяча вистава The Ugly Duckling від Revel Puck Circus, яка отримала теплі відгуки не лише від малих глядачів. Фестиваль вкотре показав: саме в Едінбурзі народжуються ті ідеї, які завтра можуть визначати напрямки розвитку світового театру, танцю та перформативного мистецтва.
Edinburgh Fringe 2025: An Explosion of Experimentation, Satire, and Unexpected Discoveries
This year’s Fringe Festival in Edinburgh has once again confirmed its reputation as Europe’s leading stage for artistic experimentation. The streets and theatres of the Scottish capital turned into a space of boundless imagination – from loud satirical reinterpretations to quiet ritual performances. Among the most talked-about premieres was the ironic version of the cult saga The Lord of the Rings titled Fly, You Fools!, a romantic two-part show by Izzy Redford, and large-scale ballet and acrobatic productions. A particular highlight was the contemporary ballet Mary, Queen of Scots by Scottish Ballet, which boldly reimagines the imagery of royal courts, as well as the explosive project The Genesis by the Danish-French collective Copenhagen Collective. Dance performances that blended acrobatics, hip-hop, and cultural reflection also drew attention. The duet Dancehall Blues by the Irish troupe CoisCéim captivated audiences with sincerity and energy, while the solo work Soil by Danish dancer Sara Aviaja Hammeken immersed viewers in the world of Greenlandic identity. The experimental solo Akropolis I by Kennedy Junior Muntanga stood out as an example of creative cross-disciplinary exploration, while Through Warm Temperatures by Mele Brooms unfolded as a hypnotic ritual of self-acceptance. Equally striking was the duet Go!—a refined choreographic encounter with martial arts—and the children’s play The Ugly Duckling by Revel Puck Circus, warmly received by both young and adult audiences. The festival once again proved that it is in Edinburgh where ideas are born that may define the future directions of world theatre, dance, and performance art.
1140