© https://ocula.com
У легендарному Grand Palais триває Art Basel Paris 2025 — престижний ярмарок сучасного й актуального мистецтва, який цього року об’єднав 206 галерей із 41 країни, серед яких 65 базуються у Франції. Формат події залишається динамічним і різноманітним. Три основні секції — Galeries, Emergence та Premise — представляють повний зріз сучасного мистецького процесу: від визнаних майстрів до нових імен і сміливих кураторських експериментів. Особливої уваги заслуговує секція Premise, де глядачі побачать виставки, присвячені маловідомим художнім практикам до 1900 року. Водночас ініціатива «Oh La La!» знову повертається, створюючи атмосферу творчого відкриття й неочікуваних зустрічей між митцями та публікою. Програма ярмарку виходить далеко за межі виставкових залів — у межах події проходять публічні лекції, перформанси, мистецтвознавчі дискусії та відкриті заходи по всьому Парижу, що підкреслює його статус як столиці сучасного мистецтва. Серед головних імен року — Anish Kapoor, Lee Ufan та Camille Henrot, чиї роботи представляють провідні галереї Парижа. У 2024-му фокус був спрямований на митців із Близького Сходу, Африки та Південної Америки, і ця географічна розширеність зберігається й у 2025-му, роблячи подію ще більш інклюзивною та глобальною. Мистецтвознавці зазначають, що Art Basel Paris стає символом нового етапу розвитку арт-ринку після Brexit. Як зазначає куратор Clément Delépine, ярмарок «перевинайшов себе — це новий простір, нові формати, нові учасники». Аналітики погоджуються: Premise із її відмовою від традиційного комерційного підходу на користь концептуальності та критичного погляду означає зміну парадигми в сучасному мистецтві. Париж, здається, остаточно закріпив свій статус світового центру креативності — і зробив це елегантно, по-французьки.
Art Basel Paris 2025 ushers in a new era of contemporary art
At the legendary Grand Palais, Art Basel Paris 2025 is in full swing — a prestigious fair of modern and contemporary art that this year brings together 206 galleries from 41 countries, including 65 based in France. The event’s format remains dynamic and diverse. Its three main sections — Galeries, Emergence, and Premise — offer a panoramic view of today’s artistic landscape, showcasing everything from established masters to bold new voices and experimental curatorial concepts. A particular highlight is the Premise section, which features exhibitions devoted to lesser-known artistic practices predating 1900. Meanwhile, the “Oh La La!” initiative makes a lively return, fostering an atmosphere of creative discovery and spontaneous encounters between artists and audiences. The fair’s programme extends far beyond its exhibition halls, encompassing public talks, performances, art theory discussions, and open-air events across Paris, further cementing the city’s reputation as the global capital of contemporary art. Among this year’s headliners are Anish Kapoor, Lee Ufan, and Camille Henrot, whose works are presented by some of Paris’s leading galleries. Following last year’s spotlight on artists from the Middle East, Africa, and South America, the 2025 edition continues this focus, making the event even more inclusive and globally minded. Art critics note that Art Basel Paris has become a symbol of the art market’s new era in the post-Brexit world. Curator Clément Delépine observes that “the fair has reinvented itself — new spaces, new formats, new voices.” Analysts agree: with its shift away from purely commercial displays toward conceptual and critical perspectives, Premise marks a significant change in the global art paradigm. Paris, it seems, has now firmly reclaimed its position as the creative heart of the world — and has done so with unmistakable French elegance.
84