Рецензии и статьи о кино

«В тумане» (реж.С. Лозница)

19.01.2022

 Антон Пугач радить включити до переліку рекомендованих фільмів про війну «У тумані» Сергія Лозниці

Кінопродюсер Антон Пугач здивований, чому Український інститут національної пам'яті не включив до переліку рекомендованих фільмів про Другу світову війну стрічку громадянина України Сергія Лозниці «У тумані», яка отрималаприз ФІПРЕССІ на фестивалі в Каннах у 2012 році.

«Що означає цей приз? Акредитовані з усього світу критики, їх там в десятки разів більше, ніж членів журі, вирішують, який же фільм з програми фестивалю найкращий на їхню думку. Критики, ким би вони не були, вже хоча б тому, що їх дуже багато, не можуть бути так відчутно, як це неминуче трапляється з членами журі, залучені в різного роду геополітичні та інші фестивальні гри. Таким чином, приз ФІПРЕССІ в Каннах - це одна з найголовніших кінонагород світу, це величезне професійне визнання, якого громадянин України удостоївся у 2012 році вперше», - пояснює пан Пугач.

На думку кінопродюсера, саме з такої картини, як «У тумані», сьогодні потрібно було б починати будь-який список фільмів про війну. «Бо в цьому фільмі недвозначно показано, що люди, що знаходяться в просторі та часі війни, вбивають один одного, слідуючи сліпій логіці справедливості, і в числі жертв виявляється не злочинець, а гідна людина. У фільмі показано, як рішучість на вбивство стає чіткішою, бо сформована загальною тяжкістю фону, "туманом" війни й незграбним знаходженням людини в "лісі" непролазних екзистенціальних обставин. Ця неромантична правда про війну, правда про людину, показана у видатному художньому вимірі - чи не найголовніше, що може мати сенс і попит в актуальний момент у нашій країні, особливо після одеських подій», - вважає пан Пугач.

Він нагадує, що Сергій Лозниця представляє в Каннах цього року фільм «Майдан». Пан Пугач має сумніви, що ця картина потрапить до переліку фільмів про Майдан, якщо такий буде складено інститутом національної пам'яті.

296
01.02.2022
Голос как выразительное средство (в кино). Часть 1.
760

Жак Деррида удивил меня емким и редкостным высказыванием о кино:

"Голос, звучащий в кино, ничего не прибавляет к нему. Он и есть кино; его природа едина с природой движения, записанного на пленку. Пресловутая идея «чистого кино», т. е. идея отделения образов от речи, кажется мне ошибочной(...)"

22.01.2022
«Каждый за себя, а Бог против всех» («The enigma of Caspar Hauser», реж. В. Херцог). Что такое язык: смерть, инструмент или антропологическая цель?
342

Ноэль Кэррол пишет о фильме Херцога что "...тема фильма не вызывает сомнений: язык - это смерть. Тот человек, который знакомит Каспара Хаузера с языком, забирает у него жизнь..."

22.01.2022
"Племя" (реж. М. Слабошпицкий)
329

Стрічки українських режисерів Мирослава Слабошпицького та Сергія Лозниці є зразками високого кіно. Про це в ефірі Еспресо.TV заявив голова наглядової ради мережі кінотеатрів "Мультиплекс" Антон Пугач.

22.01.2022
О прологе к фильму В. Абдрашитова «Слуга»
364

Не столько о фильме, сколько о прологе к фильму, или о том, кому достался хор Андрея Гудионова. 

22.01.2022
"Ирландец" (реж. М.Скорсезе)
328

В этом контексте нельзя не вспомнить, что сознание криминалитета часто несет на себе следы вытеснения человека из сферы специалистов (или - невозможности в нее попасть; человек стал криминальным, поскольку в его жизни завершился процесс десоциализации: на определенном этапе он осознал, что ничего не умеет, и потому и не может найти себе применения). И тогда человек парадоксальным образом «становится» специалистом во всех областях...

22.01.2022
"Майдан" (реж.С. Лозница)
328

Собственно, самым характерным кадром, или эпизодом, фильма является первый, прологовый. Он как бы подает ноту, на которую необходимо настроить зрительское восприятие. Лица людей, стоящих на площади. Много лиц. Казалось бы, мы это могли и сами увидеть, бывая на Майдане, но это не совсем так.

22.01.2022
"Мать и сын" (реж. А. Сокуров)
320

Двуликая стихия природы явлена в пейзаже двумя гранями: страшной и уютной тайны. Об этом же говорят горы на картинах Каспара Давида Фридриха.

19.01.2022
«Чудеса» (реж. А. Рорвахер, Италия, 2014)
301

Два мира - патриархальная грубость и гламур - даны в этом фильме обескураживающе просто. И - в некоторой причинной связи одного с другим. Можно сказать, что это фильм об этиологии гламура.

19.01.2022
Голос как выразительное средство. Часть 2. Крик. Правота неприличия.
471

"...Кричат всегда в плену невидимых и неощутимых сил, расстраивающих любой спектакль и превосходящих даже пределы боли и ощущения".

 

19.01.2022
Нарочитая кибернетика кукольного абсурда (о фильме С. Лозницы «Донбасс»).
294

...абсурд вываливается из эпизодов, где солирует документальность, а документальность вываливается из изогнутой рамы абсурда.