©
Центр протидії корупції: “Наступного тижня парламент планує розглянути до другого читання законопроєкт №10311, який пропонує запровадити жорсткі обмеження громадянських свобод під час масових заворушень. Раніше, цей проєкт погодили нардепи з правоохоронного комітету Верховної Ради під головуванням Сергія Іонушаса. Він значно розширює повноваження Національної гвардії України (НГУ). Зокрема надає НГУ практично необмежені права для використання вогнепальної зброї, сльозогінного газу, електрошокерів, безпілотників та інших засобів впливу, зокрема до цивільного населення під час акцій протесту. Задекларована мета законопроєкту – начебто надати НГУ більше прав та інструментів у звʼязку з тим, що Нацгвардія бере участь у захисті держави під час повномасштабного вторгнення. Проте частина нових повноважень, які надаються НГУ у законопроєкті – немає жодного відношення до більш ефективного захисту держави, а лише надає повноваження розганяти мітинги у стилі ліквідованого підрозділу “Беркут”. Центр протидії корупції (ЦПК) наголошує, що законопроєкт №10311 не можна ставити до порядку денного без належного доопрацювання та виправлення ризикових норм”.
Микола Романюк: ”Клоунам з Євросолідарності, які розганяють зраду про придушення протестів, таблетка пам'яті на скріні. Чого ж ви, клоуни, не голосували "проти" усією фракцією у травні 2024-го, коли закон прийняли у першому читанні ??? Що заважало тиснути червону кнопку ??? практично усі просто "утримались". Разумков - теж утримався. Батьківщина і Голос тоді проголосували частково "ЗА".
Леонід Поляков: “Щодо законопроекту 10311 , який може дати більш розширені повноваження застосування спецзасобів та вогнепальної зброї Національній гвардії.
Подібне є і у США та більшості країн ЄС. Наші правоохороні органи у порівняню з США та ЄС це дитячий садок, в плані повноважень застосування сили набагато ширші. Багатьом українцям таке б не сподобалось. Але є нюанс, в США ( залежно від законів конкретного штату) так і частині країн ЄС у громадян ( зокрема Чехія,Польща , Балтійські країни) є право на самозахист зі застосуванням короткоствольної нарізної зброї. В нас же виходить наступна ситуація , МВС набато вигідніше захищати злочинців та закривати показники за вбивствами ,ніж бути на захисті громадян які захищали своє життя та здоров'я. І так , це мова про баланс сил. Бо із 100 озброєних добрих людей і поважаючих закони та порядок, може знайтись 1 який з точністю та навпаки цього робити не буде. Даний законопроект 10311 ,без надання права громадян на збройний захист свого здоров'я та життя це шлях до суто поліцейської держави. І ми ж всі розуміємо кого і від кого насправді направлений даний законопроект захищати”.
Володимир Ар`єв: Це законопроєкт громадянської війни!
Слуги хочуть дати право нацгвардії стріляти з вогнепальної зброї і використовувати дрони проти демонстрантів - з/п 10311. Почитайте, прозрієте. Законопроєкт не просто повторює диктаторські закони Януковича від 16 січня 2014, з того часу багато що змінилося і наслідки будуть катастрофічними. Війна по факту демонополізувала право держави на вогнепальну зброю, а на кожен дрон знайдеться свій РЕБ чи інший дрон - півкраїни вже це вміє. Уявляєте результат? Тому, відкривати скриню Пандори такими законами не варто - свободолюбиві українці, які не злякались у 2014, не злякаються і будь-коли потім. Просто влада має затямити - не треба українців доводити до крайнощів. Будь-яка влада має це пам’ятати. Нинішня особливо.
Інна Рафальська: Обʼєктивно. Про проект закону 10311 ( спецзасоби) . Не варто демонізувати - аналогічні норми в постанові КМУ 2017 ( ми казали, що це не рівень постанови- обмеження прав тільки законом), а до цього в наказах МВС ( здебільшого дСК) , а от в законі є цікавий момент щодо наказу про застосування спецзасобів - нарешті кожний з військовослужбовців повинен зрозуміти - які б накази тобі не віддавали , а по 365КК будеш відповідати персонально ти.
Михайло Гагаркін: Оставьте пожалуйста нервный срыв в стороне. Спокойно изучите мой взгляд на закон 10311.
Законопроект 10311 является важным этапом в развитии системы национальной безопасности Украины, подчеркивая принцип, который давно стал краеугольным камнем деятельности Национальной гвардии. Центральное положение, что НГУ никогда не пойдет против граждан Украины, отражает миссию этой структуры — защиту государства и его народа. Такое заявление имеет решающее значение в условиях военного положения и усиливающихся внешних угроз, когда доверие населения к силовым структурам становится критически важным.
Я служил в Национальной гвардии и знаком со многими достойными людьми на всех уровнях. Я знаю глубину их профессионализма и патриотизма, их преданность стране и гражданам. Эти люди ежедневно доказывают, что Национальная гвардия — это не просто военная структура, а щит Украины, надежный и верный своему народу.
Расширение полномочий Национальной гвардии, о чем говорится в законопроекте, направлено не на усиление репрессивных мер, а на повышение обороноспособности страны. Уточнение и законодательное закрепление норм применения мер физического воздействия, специальных средств и огнестрельного оружия помогут создать четкие рамки для действий военнослужащих, что особенно актуально в условиях современных вызовов. Это позволит не только улучшить оперативное управление, но и обеспечить защиту прав граждан, сохраняя баланс между необходимостью обороны и уважением к свободам общества.
Особое внимание уделено тому, что НГУ остается верной Конституции и законам Украины. Такой подход подчеркивает правовую основу деятельности силы, позволяющей эффективно противостоять агрессии, при этом не нарушая принципов гражданского общества. Это важно для формирования доверия между государственными институтами и населением, поскольку любые изменения в правовой сфере должны быть максимально прозрачными и подкреплены общественным диалогом.
Таким образом, законопроект 10311 не только укрепляет обороноспособность страны, но и демонстрирует стремление Национальной гвардии стать истинным защитником государства и его граждан. Это шаг к модернизации и гармонизации правового регулирования деятельности силовых структур, что, в конечном итоге, способствует стабильности и безопасности Украины в сложных международных условиях.
Ключові нововведення Законопроекту №10311:
1. Розширення прав на застосування сили:
Військовослужбовцям Нацгвардії надається право використовувати вогнепальну зброю, сльозогінний газ, електрошокери, безпілотники та інші засоби впливу під час масових заворушень.
Застосування зброї дозволяється після попередження через гучномовці або електронні табло.
2. Використання спеціальних засобів:
Законопроєкт дозволяє застосовувати засоби обмеження рухливості, такі як наручники, сітки для зв’язування, а також спеціальні фарби для маркування правопорушників.
3. Контроль на блокпостах:
Військовослужбовці отримують право застосовувати примус для затримання осіб, які намагаються уникнути перевірки на блокпостах.
4. Обмеження для окремих категорій осіб:
Законопроєкт передбачає заборону застосування примусових заходів щодо вагітних жінок, літніх людей, дітей та осіб з інвалідністю. Однак ця заборона знімається у випадках групового чи збройного нападу.
5. Використання безпілотників:
Нацгвардії дозволяється використовувати дрони для спостереження, маркування правопорушників та інших оперативних завдань.
308